Firma – identyfikacja wizualna

Nie właściwie każdy, kto ma własną firmę lub zastanawia się nad jej założeniem jest w stanie z uwagą określić, jaki wizerunek preferuje jej nadać. Dlatego zadania z takiego zakresu powierza się fachowcom.

Osoby takie najczęściej pracują w agencjach kreatywnych czy reklamowych i jednym z ich zadań jest obecnie identyfikacja firmy. To wszelkie funkcjonowania, które zmierzają do opracowania szeroko rozumianego wizerunku firmy. Co się pod nim kryje? Z czym wiążą się takie funkcjonowania? To nic innego jak funkcjonowania, których misją jest opracowanie czytelnego logo i wszelkich elementów, które w późniejszym czasie będą wykorzystywane w celach promocyjnych.
W przypadku działań, których misją jest identyfikacja wizualna firmy jest wybranie dla niej najlepiej charakterystycznych rozwiązań, o ile chodzi o logo czy kolorystykę, jaka danej firmie będzie towarzyszyła nieustannie. W tym przypadku znaczenie mają wykorzystane barwy i symbole. Bardzo istotne są grafiki czy rodzaj fonty, jaka będzie się wykorzystywało na przykład przy tworzeniu opakowań. Identyfikacja wizualna firmy zazwyczaj opiera się o te szczegóły graficzne, które w odniesieniu do danej firmy są najbardziej charakterystyczne. To dzięki nim określone firmy są identyfikowane i rozpoznawane. Dlatego w przypadku każdej z nich opracowywana jest księga identyfikacji i korzysta się z niej w późniejszych działaniach. Nawet jeżeli już opracowaniem identyfikacji wizualnej zajmowała się jedna agencja, to dzięki księdze identyfikacji bez dylematu kolejnymi kampaniami promocyjnymi ma możliwość zająć się kolejna. Bo w księdze takiej z uwagą opisane zostaną wykorzystane grafiki fonty, czy zestawienia kolorystyczne. Dzięki temu ich odtwarzanie w późniejszych etapach działania jest banalnie intuicyjne i możliwe. W każdym takim przypadku ważne jest, żeby identyfikacja wizualna była opracowana najlepiej jak się da.
Zobacz również: www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna.

admin

You must be logged in to post a comment.