Czym jest standard obsługi klienta

Standardy obsługi klienta w hotelu są niezwykle istotne, bo wpływają wprost na to, czy hotelowi goście zdecydują się wrócić do hotelu po raz kolejny. Pracownicy recepcji, którzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi powinni wykazywać się wysoką kulturą osobistą. Co więcej powinni być empatyczni, życzliwi i dyskretni.

Niejednokrotnie goście hotelowi są w danym mieście w całości sami i mogą potrzebować różnego rodzaju pomocy. Zdarza się, że czasem goście proszą hotelowy personel o wezwanie taksówki albo zostawiają wiadomości dla osób, które mają je odwiedzić. Wysoka jakość obsługi w hotelu sprawia, że goście czują się w nim jak w domu i mają poczucie, że traktuje się ich wyjątkowo. Tak samo, jak norma obsługi klienta w banku, tak samo i w hotelu powinien być wdrożony przy pomocy odpowiednich szkoleń, które organizuje się dla personelu. Nierzadko pracownicy z natury są nieprawdopodobnie empatyczni, mili i starają się pomagać klientom, zyskując ich sympatię i zaufanie. W wielu wypadkach wymaganie jednak pracowników nakierować, co jest ważne i ma znaczenie z punktu widzenia klienta. W czasach, kiedy to klient decyduje o tym, gdzie pragnie nocować albo robić zakupy, konkurowanie przy pomocy jakości obsługi jest powszechne. Wielu klientów chce zapłacić wyższą cenę za towary albo usługi, niemniej jednak być co więcej odpowiednio obsłużonym. Klienci doceniają to, że personel jest grzeczny i stara się pomagać w rozwiązaniu problemów, które są mu zgłaszane. Trzeba również pamiętać o tym, że niezadowoleni klienci mogą bardzo szybko podzielić się swoją negatywną opinią z innymi, co może przełożyć się na ogólny wizerunek firmy. Nie warto prowokować tego typu sytuacji, zatrudniając przypadkowy personel do spraw związanych z obsługą klientów.

Zobacz więcej: standard obsługi klienta w banku.

FacebookTwitterGoogle+Share

admin

You must be logged in to post a comment.